JÖVŐBE MUTATÓ AERODINAMIKAI TECHNOLÓGIÁK
AZ ÖRDÖG A RÉSZLETEKBEN LAKOZIK
tartja a közmondás, és hogy ez mennyire helytálló, arra jó példák aero-sisakjaink, melyek minden részletében ott lakozik a gyorsabb tempó, a könnyebb tekerés...
Amikor minden másodperc és minden watt számít, akkor nem elég csak a megfelelő kondíciónkra figyelni. Aero-sisakjaink igazi fegyverek, melyek tervezésében nagy szerepet vállalt az aerodinamika guruja, John Cobbs. Szakértelme, hatalmas tapasztalata és különleges látásmódja, valamint szélcsatornás és valós, verseny-körülmények során elvégzett tesztek és próbák segítségével tökéletesítettük bukósisakjainkat, hogy igazi fegyverekké váljanak az óra ellen. Így csak a megfelelő sisak választással másodperceket és wattokat tudsz nyerni!
- Az alábbiakban olvasható adatok és információk a Swissside független cégtől származnak, mely vállalat - 50 éves Formula 1 tapasztalattal a hátuk mögött - az egyik legelső az aerodinamika terén.
LEGÁLIS
TELJESÍTMÉNY-
FOKOZÁS
Laboratóriumi mérések támasztják alá, hogy a speciális aerosisakok drasztikus időnyereséghez segítenek.
TIME TRIAL pozíció szimulációs setup:
- a kerékpáros tömege 75kg, a kerékpár tömege 8,5kg, illetve az aero drag (alapvonal) cda 0.250
- *70.3 ironman mérés során 90km távon 500m mászással, full ironman mérés során 180km távon 1000m mászással
- leadott teljesítmény átlagosan 200W
- a teszt során használt sisakméret: M
TELJESKÖRŰ
BIZTONSÁG
A Rudy Project fejlesztői számára a sisakfejlesztések során fontos szempont a lehető legmagasabb fejvédelem elérése, és ezek nemzetközi szabványok általi megerősítése. Éppen ezért sisakjaink számos különböző nemzetközi szabványminősítéssel is rendelkeznek.
CE jelölés esetén a Council Directive 89/686/ECC és a European Technical Standard EN 1078 előírásainak, a CPSC jelölés esetén a U.S. Consumer Product Safety Commision előírásainak, míg az AS/NZS jelölés esetén pedig az Australian Standard AS/NZS 2063 előírásainak felel meg az adott modell.
CE/EN 1078
1997-ben hozták létre az EN 1078 szabványt, majd 2012-ben a European Committee for Standardization (CEN) által jóváhagyták, majd ugyanebben az évben módosították az EN 1078:2012+A1:2012 szabványként, mely minden kerékpár-, görkorcsolya- és gördeszka sisakra vonatkozik, melyet Európában értékesítenek.
Az EN 1078 szabvány magába foglalja többek között a látómező-, az ütésienergia-elnyelés- illetve tarkórögzítés tulajdonságainak- (beleértve az állhevedert és annak csatját is) vizsgálatát, valamint minden jelölést és információt.
A szabvány kulcspontjai:
- sík- és sarkos felületeken való vizsgálat
- szabadesésű készülék használata
- közepes-, forró-, hideg- és nedves körülmények során vizsgálat
- becsapódási sebesség, energia vagy ejtési magasság sík felület esetében: 5.42-5.52 m/s
- becsapádási energia kritérium: < 250g
- kigördülési teszt végzése
- tarkórögzítési strapabírás vizsgálata - szabványos fejformán, dinamikus erőt alkalmazva
A jelenlegi Rudy Project sisakkínálatban minden modell megfelel a CE/EN 1078 szabványnak!
CPSC / CPSC 12.03
Az Egyesült Államokban, a Consumer Product Safety Commission (CPSC) megbízást kapott a Kongresszustól, hogy az 1994-ben, a kerékpársisakokra készüt U.S. állami szabványt aktualizálja és fejlessze tovább. Az ASTM feladatcsoport közreműködésével 1999-ben véglegesítették a szabványt.
A CPSC 12.03 szabvány magába foglalja többek között a látómező-, az ütésienergia-elnyelés- illetve tarkórögzítés tulajdonságainak- (beleértve az állhevedert és annak csatját is) vizsgálatát, valamint minden jelölést és információt.
A szabvány kulcspontjai:
- sík-, sarkos- és ívelt felületeken való vizsgálat
- szabadesésű készülék használata
- közepes-, forró-, hideg- és nedves körülmények során vizsgálat
- becsapódási sebesség, energia vagy ejtési magasság sík felület esetében: 2 m
- becsapádási energia kritérium: < 300g
- kigördülési teszt végzése
- tarkórögzítési strapabírás vizsgálata - szabványos fejformán, dinamikus erőt alkalmazva
A jelenlegi Rudy Project sisakkínálatban minden model megfelel a CPSC 12.03 szabványnak!
WG11
Ezen szabványak mellett 2022-től a Rudy Project csatlakozott az Európai Szabványügyi Bizottság (European Committee for Standardization) által kifejlesztett CEN TC 158/WG11 biztonsági minősítéshez, ami kifejezetten a fejvédők érintőleges (szögben érkező) behatásokkal szembeni energiaelnyelési tulajdonságait méri, mely nagyon fontos a fejvédelem során. alkalmazza, akkreditált testekkel, hogy tesztelje és mérje a sisakok teljesítményét. A WG11 forgó ütésvizsgálat megfelelési alapja a BRIC (Brain Injury Criterion) algoritmusa által meghatározott esés utáni agyi sérülés mértéke, melynek kisebbnek kell lennie 0.68-nál.
Forgási ütéspróba protokoll:
- ferdeszögű próbák 45°-os szögben X, Y és Z tengelyek mentén
- behatási sebesség 6 m/s
- 80-as zártfelületű alumínium-oxid csiszolópapír
- háromtengelyű gyorsulásmérő +n.3 ARS
- fejforma névleges súrlódási együtthatója 0,3
- EN960-széria fejforma
- elvégzett mérések: forgási- és lineáris gyorsulási csúcsok, HIC, BRIC
A jelenlegi Rudy Project aerosisakok közül a NYTRON modell felelt meg a WG11 teszteknek.
EXTRA
TULAJDONSÁGOK
ELŐTÉT-LENCSE
A fejlett technológia segítségével egyes aero-sisakjainkba előtét-lencsék helyezhetők, melyek külön szemüveg viselése nélkül is megvédik szemünket a káros UV sugaraktól, és csökkentik a zavaró csillogásokat, és javítják az aerodinamikai együtthatóinkat. A alkalmazott flip-up technológia révén nem csak könnyebb a sisak felvétele előtét-lencsével szerelt állapotban, de gyorsan alkalmazkodhatunk, a sisak levétele nélkül is a hirtelen megváltozott körülményekre.
VORTEX KILLER SYSTEM
Íme a fő úttörő eredménye a sisak formatervezés és kialakítás tudományos kombinációjának – a sisak mögötti légörvények megszüntetése illetve redukálása, miközben kellő szellőzést biztosít. A Rudy Project aero sisakok Vortex Killer System kialakítása rendkívül jó hatékonysággal távolítja el a hőt fejünkről, miközben a tarkó mögötti légörvények kialakulását csökkenti és ezzel a kerékpározás hatékonyságát növeli. Ahhoz, hogy a Vortex örvényeket kontrollálják, melyek instabilitást és visszahúzó erőt okoznak, a Rudy Project tervezői a sisakon belül különleges csatornákon irányítják a levegőt. Ennek köszönhetően nem csak a tarkó mögötti turbulencia csökken, de a fejünk szellőzése is hatékonyabbá vált.
SZELLŐZŐNYÍLÁSOK
Az aerosisakoknak két, alapvetően egymást akadályozó tulajdonsága fontos: a megfelelő szellőzés szárazon és hűsen tartja a fejünket, mely fokozhatja a teljesítményünket. Ám a szellőzőnyílások aerodinamikailag akadályozó tényezők tudnak lenni, miközben leginkább azt várjuk el, hogy a lehető legaerodinamikusabb legyen. A Rudy Project fejlesztői és tervezői folyamatosan figyelik a felhasználói visszajelzéseket, keresik az új technológiákat és anyagokat, valamint rengeteg szélcsatornás tesztet végeznek el, hogy a szellőzés és aerodinamika közötti legjobb egyensúlyt megtalálják. Ezeknek köszönhetően aerosisakjaink kiváló szellőzést nyújtanak, miközben a fő tulajdonságuk nem csorbul!
ZÉRÓ NYOMATÉK
A forgatónyomaték létrejötte természetes "reakció", ha oldalirányú szél éri a sisakot, mely erő az elsődleges okozója a kerékpárosok nyakfájásának. Épp ezért aero-sisakjaink formájának tervezésekor nem csak a kiváló légellenállási-együttható elérése a cél, hanem ezen forgatónyomaték redukálása is. A különleges kialakításnak köszönhetően aerosisakjaink használatával a hagyományos sisakokhoz képest akár 65%-os nyaki terhelés csökkenés is előáll!
ISMERD MEG
AEROSISAK
KÍNÁLATUNKAT
THE WING
Intenzív szélcsatornás-, áramlástani szimulációk- (CFD) és a neves Swiss Side aerodinamikai céggel karöltve elvégzett mérnöki fejlesztések sora után készült el a legújabb aero sisakunk, mely többféle testpozíciónál is kompromisszummentes teljesítményt nyújt triatlon és országúti versenyek során. A forradalmi kialakításnak köszönhetően a THE WING sisakunk nem csak kiváló teljesítményt, de kényelmes viseletet is biztosít.
NYTRON
Új, sokoldalú aero országúti sisakunk kombinálja a legújabb aerodinamikai fejlesztéseket, a rendkívüli szellőzést valamint az esztétikus formatervezést. A NYTRON egyszerre nyújt szuper fejvédelmet, komfortot, és tempót.
A Swiss Side piacvezető aerodinamikai kutató-fejlesztő cég szakértőivel karöltve, szélcsatornában terveztük és fejlesztettük a NYTRON sisakot, melynek eredménye egy nagyszerű aerodinamikai teljesítményt biztosító modell lett.
A szuperkönnyű és kompakt kialakítás mellett, a héjszerkezet belső felületén kialakított légelvezető csatornák és a precízen megtervezett szellőzőnyílások elhelyezkedése révén ultrahatékonyan tartja hűsen a kerékpáros fejét, és növeli ezáltal a komfortérzetünket, valamint teljesítményünket.